GSK: Nu va mai plati doctorii pentru a le promova medicamentele
Producatorul farmaceutic GlaxoSmithKline (GSK) nu va mai plati doctorii pentru a le promova produsele.
„Astazi, schitam un obiectiv viitor format dintr-un set de masuri de modernizare a relatiei noastre cu reprezentantii din sanatate. Aceste masuri sunt concepute pentru a aduce un aport de calitate si de incredere mai mari, asa incat, oricand am discuta cu un doctor sau cu o asisteta, sa fie pus interesul pacientului pe primul loc”, a spus directorul executiv GSK, Andrew Witty.
Pe langa stoparea platirii doctorilor pentru a tine discursuri favorabile firmei, GSK nu va mai plati nici pentru conferinte pe teme medicale. Un purtator de cuvant a declarat pentru BBC ca s-au inregistrat „conflicte de interese, prin acest mod de lucru".
GSK planuieste un nou sistem in care organizatiile independente, precum universitatile, ar putea primi subventii din partea firmei in cazul in care doresc participarea la conferintele medicale a unui doctor specific.
Reprezentantul medicilor, dr. Vivienne Nathanson, seful sectiei de stiinta si etica din cadrul British Medical Association (BMA), a spus: „Chiar daca suntem de acord ca GSK sa nu sponsorizeze direct medicii pentru a merge la intalniri, suntem multumiti ca vor continua sa sprijine financiar educatia. Este o placere sa vedem cum un mare producator farmaceutic precum GSK recunoaste ca se poate reduce actul de influenta nejustificata".
GSK spune ca reprezentantii de vanzari vor fi recompensati pentru "cunostinte tehnice" si "calitatea serviciului, scopul fiind imbunatatirea sanatatii pacientului”. Compensarea va fi, de asemenea, legata de performanta generala a GSK.
Vanzatorii din SUA lucreaza in aceste conditii inca din 2011. “A fost intotdeauna o dorinta de a lansa acest plan la nivel global”, a spus unul dintre vanzatorii americani de la GSK.
Platirea doctorilor pentru a tine discursuri si pentru a participa la conferinte sunt lucruri obisnuite in industria farmaceutica, insa a crescut cererea pentru reforma in acest sistem.
"Speram ca si celelalte companii vor urma planul inaintat si aplicat de GSK. Dar este un drum lung de urmat daca vrem sa eliberam medicna de influentele industriale. Doctorii au fost prea dispusi sa se compromita in tot acest timp”, a spus Fiona Godlee, editor la British Medical Journal si lider de campanie impotriva influentelor industriei in medicina, conform Reuters.
Totul a ponit de la scandalul din acest an, cand politia din China a desopcerit ca GSK cheltuia aproape jumatate de miliard de dolari in agentii de turism si consultanta pentru a mitui doctorii chinezi. Compania a spus ca ultimele masuri nu sunt legate de investigatia din China. De fapt, s-a lasat sa se inteleaga ca firma afla intr-o continua schimbare pentru o mai buna transparenta.
Sursa http://www.paginafarmacistilor.ro/stiri-pharma/gsk-plati-doctorii-promova-medicamentele_6333/