Imprimare

Social Media: Care sunt cele mai mentionate branduri si firme de OTC-uri

Zelist Monitor a facut topul celor mai vizibile medicamente de tip OTC din social media, intre 1 iulie 2013 si 1 iulie 2014. Producatorul care a aparut cel mai des in retelele de socializare a fost Reckitt Benckiser, iar Nurofen, cel mai vizibil medicament.

Reckitt Benckiser a fost cel mai vizibil producator de medicamente OTC (cele care se elibereaza fara prescriptie medicala) pe retelele de socializare romanesti, din ultimul an (iulie 2013 – iulie 2014), se arata intr-o analiza de monitorizare realizata de Zelist Monitor.

Producatorul Reckitt Benckiser este urmat in top de catre Sanofi/ Zentiva, de Gedeon Richter, iar pe locul patru, GlaxoSmithKleine si Terapia.

Astfel, comparativ cu anul precedent, iulie 2012- iulie 2013, se observa ca Reckitt Benckiser a inregistrat o crestere a vizibilitatii in social media de 3%, pe cand cresterea vizibilitatii companiilor Bayer si Berlin – Chemie a fost de 2%. Sanofi, GlaxoSmithKlein si Biofarm au crescut si ele cu un procent intre iulie 2013- iulie 2014, in comparatie cu perioada anterioara.

Nurofen, cel mai vizibil medicament in social media romaneasca

De asemenea, cel mai vizibil medicament OTC in social media romaneasca este Nurofen, urmat de No-Spa si Diclofenac. Prin compararea datelor, se observa ca, fata de perioada precedenta (iulie 2014 – iulie 2013), brandurile Nurofen si Bepanthen au fost mai discutate, ceea ce a facut ca vizibilitatea lor sa creasca cu 2%.

Brandurile No-Spa, Espumisan, Coldrex si Strepsils au inregistrat o crestere de cate un punct procentual fara de perioada precedenta.

Medicamentele OTC, discutate cel mai mult de catre bucuresteni pe retelele de socializare

Conform aceluiasi studiu realizat de Zelist Monitor, facandu-se referire doar la mentionarile medicamentelor de pe bloguri si din conturile de Twitter, se observa ca bucurestenii sunt cei mai activi, vorbind cel mai mult despre branduri precum No-Spa, Nurofen, Diclofenac, Coldrex, Visin, Colebil sau Panadol.

Femeile au discutat mai mult decat barbatii pe retelele de socializare despre Nurofen, No-Spa, Diclofenac, Visine, Brevoxyl, Scobutil si Strepsils. La polul opus, barbatii au discutat mai mult decat femeile in acelasi mediu online despre Coldrex, Prostamol, Colebil, Triferment, Antinevralgic, Fervex si Faringosept.

Nurofen, cel mai discutat din Segmentul de OTC-uri pentru Raceala si Gripa

Brandul Nurofen a fost adus in discutie de cele mai multe ori in social media, in ceea ce priveste Segmentul pentru Raceala si Gripa, fiind urmat de catre Coldrex, Panadol, Fervex, Theraflu si Modafen.

In anul studiat, Nurofen a inregistrat cea mai mare vizibilitate in social media, intre 7-13 aprilie, Coldrex, intre 30 septembrie si 6 octombrie 2013, dar si intre 9 si 15 iunie 2014. Brandul Panadol a atins varful de vizibilitate intre 9-15 iunie 2014, iar Fervex, intre 14-20 octombrie 2013.

Diclofenac, cel mai discutat medicament OTC din Segmentul Analgezice

Brandul Diclofenac a fost cel mai mentionat din gama OTC-urilor la Segmentul Analgezice, urmat fiind de catre Voltaren, Antinevralgic P, Ibalgin, Advil si Paduden.

In anul studiat, iulie 2013 – iulie 2014, Diclofenac a avut cea mai maare vizibilitate in social media in ceea ce priveste aparitiile intre 7 si 13 aprilie 2014. Despre Voltaren s-a discutat cel mai mult intre 31 martie - 6 aprilie 2014 si intre 19 – 25 mai 2014. Brandul Antinevralgic a fost mentionat cel mai mult intre 11 – 17 noiembrie 2013. Ibalgin a inregistrat maximul de vizibilitate in social media intre 14 – 20 iulie 2014.

Strepsils, cel mai vizibil medicament in social media in Segmentul Tablete de durere in gat

Strepsils a fost cel mai mentionat medicament impotriva durerilor in gat, fiind urmat de Tantum Verde, Faringosept, Septolete si Orofar.

Intre 1 iulie 2013 si 1 iulie 2014, Strepsil a atins varful de maxima vizibilitate in social media intre 02 si 08 decembrie 2013. Pentru Tantum Verde cea mai buna perioada a fost 23 - 29 sepetmbrie 2013. Faringosept a fost cel mai mult mentionat in social media intre 07 si 13 ocotmbrie 2013.

In ceea ce priveste antitusivele, Stodal a fost cel mai mentionat medicament in retelele sociale din gama OTC, fiind urmat de Prospan, Robitussin, Mucosolvan, Paxeladine si Mucosin.

La capitolul Picaturi Nazale, Bixtonim a aparut cel mai des in social media, urmat fiind de Nasic, Vibrocil, Olynth si Afrin.

No-Spa a fost cel mai mentionat medicament OTC in cadrul Segmentului Aparatului Digestiv, urmat fiind de Espumisan, Colebil, Triferment si Rennie.

Intregul studiu, graficele si datele complete pot fi accesate aici.

Date despre analiza

In analiza de monitorizare, au fost introduse 170 dintre cele mai cunoscute branduri de medicamente OTC de pe piata romaneasca si 47 de producatori.

Pentru realizarea topurilor, s-au luat in considerare mentionarile din toate canalele social media monitorizate de Zelist Monitro. Pentru analiza socio-demografica, s-au luat in considerare conturile Twitter si blogurile care prezinta date socio-demografice (varsta, sex, locatie).

Perioada de analiza a fost cuprinsa intre 1 iulie 2013 si 1 iulie 2014, iar instrumentul de lucru a cuprins Zelist Monitor si Lista medicamentelor pasibile spre eliberare din farmacii fara reteta.

Despre Zelist Monitor

Zelist Monitor, dezvoltat de TreeWorks, reprezinta cel mai complex instrument de monitorizare social media din Romania, urmarind peste 85.000 de bloguri, peste 200.000 de conturi de Twitter si 2.400 de surse online media, peste 42.000 de pagini publice Facebook si cele mai importante forumuri din online-ul romanesc. Alte canale social media importante pe care Zelist Monitor le utilizeaza: Linkedin.com. Youtube.com, Instagram.com, Foursquare.com, G+, Ask.fm.

Sursa http://www.paginafarmacistilor.ro/stiri-pharma/social-media-sunt-mentionate-branduri-firme-otc-uri_6485/

lauff lautf laurf