Nutraceuticele inregistreaza cele mai mari vanzari din randul OTC-urilor
Piata de nutraceutice din Romania este segmentul cel mai consistent ca nivel de vanzari. In anul 2011, nutraceuticele au reprezentat 29% din piata de OTC-uri din tara noastra. Mai exact, pe parcursul anului trecut, au fost vandute produse din aceasta categorie in valoare de 363 de milioane de lei.
Mai mult, in primele cele mai bine vandute 10 produse din gama OTC-urilor, doua fac parte din categoria nutraceuticelor. Este vorba despre Aspenter, care ocupa locul 2 in top, si Aspacardin, clasat pe penultimul loc. Cel mai bine vandut medicament fara prescriptie medicala este Nurofen, care generat vanzari in valoare de 41 milioane de lei, potrivit datelor din luan mai 2012, furnizate de catre compania de cercetare de piata Cegedim. Printre cele mai bine vandute OTC-uri se numara si Parasinus, Coldrex, Essentiale, Ibalgin, No-Spa, Antinevralgic si Theraflu.
Dupa categoria nutraceuticelor, urmeaza in topul celor mai vandute edicamente comercializate fara prescriptie medicala, cele din categoria Raceala si gripa (281 milioane lei), Digestive (225 milioane lei), medicamentele pentru durere (219) si cele pentru alergie.
1 din 5 romani foloseste nutraceutice in fiecare luna
Nutraceuticele sunt definite ca acele nutrimente sau suplimente alimentare care se considera ca au un efect benefic asupra sanatatii si care nu sunt considerate produse medicamentoase. In aceasta gama sunt incadrate vitaminele, mineralele, suplimentele alimentare, noticele si nutrimentele functionale. Dintre acestea, suplimentele nutritive care cresc nivelul de energie si vitalitate al organismului sunt la mare cautare in randul romanilor, arata un studiu derulat in 2010, pe un esantion de 200 de persoane de diferite varste, de catre Fovea International, companie specializata in cercetari de piata in industria farmaceutica.
Rezultatele arata ca 55% dintre respondenti utilizeaza suplimente pentru energie si vitalitate, 28% pentruimunitate, 27% consuma multivitamine, 24% produse care combat stresul, in timp ce 19% prefera suplimentele care intaresc memoria si puterea de concentrare.
La polul opus, se gasesc suplimentele nutritive pentru imbunatatirea activitatii sexuale, pastilele de memorie pentru copii, etc.
Nutraceutice lansate in 2012
Cum nutraceuticele aduc cele mai mari vanzari din randul medicamentelor eliberate fara prescriptie medicala, nici nu e de mirare ca tot mai multi jucatori incearca sa patrunda pe acest segment din piata farmaceutica romaneasca.
Este si cazul companiei Sanofi, care a lansat inca din luna februarie a acestui an gama de suplimente alimentare Omnivit. Gama cuprinde trei produse, drecomandate indeosebi persoanelor care acuza stari de oboseala, dificultati de concentrare si deficiente de memorie sau carente de calciu. Ele sunt disponibile in farmacii, la pretul de 27-31 de lei, iar pana in prezent au generat vanzari de aproximativ 600.000 de lei.
„Omnivit este o gama de suplimente nutritive, o formula unica in care ingredientele naturale se combina cu expertiza Sanofi, astfel incat sa le oferim romanilor produse perfect adaptate nevoilor lor cotidiene. In plus, statutul nostru de lider pe piata locala de OTC-uri ne reconfirma faptul ca pacientii romani apreciaza produsele noastre si au incredere in ele. Pana la finele anului avem in plan sa mai lansam cel putin un nou supliment din aceasta”, a declarat Iulia Rosian, director CHC Sanofi Romania.
Tot anul acesta a fost lansat si produsul german Beauty complex de la Doppelherz, care cuprinde vitamine, microelemente si substante minerale, bogat in colagen si siliciu. Produsul este disponibil in farmacii, la pretul recomandat de 32 Ron.
Autor: Mirabela Viasu