Anticorpi coloidali, un nou tip de substante anti-microbiene

Cercetatorii de la Universitatea Hull, University College (Marea Britanie) si Universitatea Wageningen (Olanda), au dezvoltat o noua familie de agenti anti-microbieni diferita de antibioticele traditionale, anunta Societatea Chimistilor Americani.

Echipa condusa de Veselin Paunov a incercat o noua abordare in lupta impotriva rezistentei la antibiotice a din ce in ce mai multor microorganisme. Cercetatorii s-au inspirat din actiunea anticorpilor produsi de sistemul imunitar atunci cand un microb intra in organism. Anticorpii identifica agentul strain, se leaga de el si declanseaza un lant de evenimente prin care sistemul imun poate ataca si distruge microbii.

In laborator, au reusit sa creeze si sa testeze cu succes particule sintetice de coloid, numite "anticorpi coloidali" (coloizii sunt materiale in care particule foarte mici dintr-o anumita substanta sunt dispersate in alta substanta). Particulele de anticorpi coloidali sunt proiectate sa recunoasca si sa se lege de bacterii si au proprietati bactericide.

Experimentele au demonstrat ca acesti anticorpi sintetici nu ataca si celulele organismului. "Anticipam ca astfel de anticorpi coloidali ar putea deveni o arma puternica impotriva bateriilor rezistente la antibiotice", spun cercetatorii.

"Aceste substante si-ar putea gasi aplicatii si ca agenti antibacterieni non-toxici, prevenind astfel dezvoltarea populatiilor bacteriene", au adaugat oamenii de stiinta.

Rezultatele cercetarilor au fos publicate in revista Journal of the American Chemical Society.

Sursa http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/Anticorpi-coloidali_-un-nou-tip-de-substante-anti-microbiene_18703/