Primul spital din Romania complet informatizat, pro bono, in judetul Bacau
Spitalului Orasenesc din Buhusi, judetul Bacau, beneficiaza de informatizarea cu software medical si hardware aferent, in urma finantarii venite din partea Dedalus TeamNet. In urma implementarii, formularele pe hartie sunt migrate in format electronic, datele medicale si costurile sunt centralizate la nivel de pacient, iar raportarile se fac la zi.
Conform reprezentantilor Dedalus TeamNet, situatia spitalului din Buhusi este reprezentativa pentru aproximativ 50% dintre cele 400 de spitale din Romania: spitalul nu folosea o aplicatie medicala integrata anterior si este in curs de acreditare CONAS.
Proiectul de informatizare consta in implementarea unei solutii complete de software medical, implementare si integrare cu ERP, dotarea cu imprimante si scanere speciale, cititor date pasaportale, servere si statii de lucru.
"Avem functionale la Buhusi modulele de baza ale aplicatiei pentru spitale: Inregistrare Pacienti, CPU, Spitalizare, Laborator, Comenzi, Farmacie, Raportare”, a declarat Filippo di Marco, reprezentant al Dedalus TeamNet. Acesta a adaugat ca furnizorul de software medical va continua colaborarea cu spitalul pentru extinderea seriei de module si ca va asigura in continuare training, pana cand operarea in sistem va deveni o rutina pentru fiecare utilizator.
Pacientii din Buhusi si din imprejurimi, care se prezinta la spital, vor beneficia de Dosare Electronice in care vor fi centralizate informatiile medicale din internarile anterioare (diagnostice, alergii, tratament etc.). Functionalitati precum detectia erorilor medicale prin Coduri de Bare pe etichetele de laborator, identificare electronica a bolnavilor prin bratara de internare, reteta electronica si scanarea datelor pasaportale sunt doar cateva dintre cele vizate in cadrul implementarii.
Conform managerului spitalului din Buhusi, dl. Mohanad Toron, informatizarea spitalului se traduce in timp castigat pentru ingrijirea bolnavilor:
"Solutia dezvoltata de Dedalus TeamNet sprijina reducerea birocratiei din spital, care ne ocupa o mare parte din timpul pe care ar trebui sa-l alocam ingrijirii pacientilor. In plus, ne ajuta la reglementarea fluxului de comunicare si organizare din spital: intre medici de pe diferite sectii si compartimente, asistente, laborator, farmacie etc" a declarat managerul Spitalului Orasenesc Buhusi.
Sursa: PaginaMedicala.ro