Imprimare

(P) Un pas important spre personalizarea serviciilor medicale

Adaugat in Stiri din domeniul medical

Dosarul Electronic al Pacientului va fi disponibil pentru bolnavii din Buhusi, in cadrul proiectului de informatizare pro bono a spitalului din oras, de catre Dedalus TeamNet. Aceasta prima initiativa locala va oferi pacientilor acces la servicii medicale personalizate, in timp util, pe baza istoricului medical.

"Medicina a evoluat spre tratamente tot mai complexe si mai eficiente. Insa prescrierea lor trebuie sa tina cont de specificul fiecarui pacient in parte. In ultimii 10 ani, numarul copiilor cu alergii s-a dublat in Europa. Este important sa tinem cont de astfel de informatii in prescriere pentru siguranta pacientului. ARMONIA®sanita permite arhivarea electronica a acestor informatii la nivel de spital si le pune la dispozitia personalului medical", a declarat Filippo di Marco, Manager International Dedalus si actionar Dedalus TeamNet

Introducerea Dosarului Electronic al Pacientului la nivel de spital presupune centralizate analizelor, investigatiilor, internarilor, tratamentelor, diagnosticelor si a tuturor informatiilor medicale relevante, in format electronic, pentru fiecare pacient. Informatiile astfel consolidate devin disponibile personalului medical implicat in tratarea pacientului in spital si sunt completate la fiecare revenire a acestuia.
 
“Utilizarea aplicatiei ARMONIA®sanita ne ofera in plus noua, cadrelor medicale, un tablou complet asupra starii de sanatate a pacientului. Daca pana acum, datele medicale trebuiau consolidate in dosare si pastrate partial in spital si partial de bolnav, acum le putem arhiva electronic si le accesam imediat, atunci cand este cazul. Astfel, la o revenire a pacientului in spital, putem vedea istoric medical, tratament, diagnostic, alergii si putem interveni in timp util cu un tratament personalizat", a spus Rotaru Hilda, Director Medical Buhusi.
 
Un pacient ajuns la spital, in situatia anterioara proiectului de informatizare, trebuia sa treaca de fiecare data prin intregul proces de inregistrare, de preluare a informatiilor medicale pe baza relatarilor pacientului sau a documentelor pastrate de acesta. Omiterea unor informatii importante, precum alergii sau boli cronice, expunea pacientul la un tratament inadecvat. Lipsa unui diagnostic anterior crestea de cele mai multe ori timpul de asteptare a pacientului si numarul de investigatii la care acesta este supus.

La externare, documentele primite, scrise de mana si cu intarziere, erau supuse erorilor de transcriere.
 
In urma implementarii, formularele pe hartie sunt migrate in format electronic, datele medicale si costurile sunt centralizate la nivel de pacient in Dosarul Electronic al Pacientului, iar raportarile se fac la zi, spun reprezentantii firmei Dedalus TeamNet, care a informatizat spitalul.

Pentru detalii, vizitati site-ul www.dedalus-teamnet.r.

Sursa: PaginaMedicala.ro

Sursa http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/_P_-Un-pas-important-spre-personalizarea-serviciilor-medicale_18900/

lauff lautf laurf