Imprimare

Sanatatea si Satisfactia Pacientului: obiectivele Managementului Modern din Clinici si Spitale Private

Adaugat in Stiri din domeniul medical

Conferinta Nationala de Management Medical Modern in Clinici si Spitale Private, ce a avut loc in perioada 20-23 iunie, la Mamaia, a gazduit dezbateri intre reprezentanti din sanatate, in cadrul carora Dedalus TeamNet a propus o serie de solutii software specializate pentru mediul privat, dupa modelul occidental. Reducerea costurilor, cresterea nivelului de sanatate si a gradului de satisfactie al pacientilor sunt principalele beneficii inregistrate de furnizorii de servicii medicale private care au optat pentru aceste solutii.

“Lipsa de comunicare intre spitalele si clinicile private si ceilalti furnizori de servicii medicale, pun personalul medical in postura de a nu putea oferi interventii rapide sau de a repeta analize si de a oferi servicii redundante uneori, generand costuri majore. 750 mlrd. USD au fost platiti in US pentru servicii medicale care nu erau necesare, conform unui studiu realizat in 2012 de Institutul de Medicina din US”, a declarat Filippo di Marco, Dir. International Dedalus si actionar Dedalus TeamNet. Acesta a spus ca, in Romania, intreaga piata de servicii medicale private se ridica 500 mil. EUR, dar exista si aici pierderi proportionale.”

„O abordare globala, de comunicare intre furnizorii de servicii medicale, ar permite reducerea costurilor si cresterea calitatii actului medical. Implementarea unor aplicatii medicale mature, testate, interoperabile, este un prim pas in directia colaborarii intre furnizorii de servicii medicale", a mai declarat Filippo di Marco.

La eveniment au participat peste 100 de reprezentanti ai sistemului medical privat, alaturi de presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS), Cristian Busoi, secretarul de stat din Ministerul Sanatatii, Adrian Pana, presedintele Aliantei pentru Sanatate din Romania, Cristian Hotoboc, presedintele Asociatiei pentru Protectia Pacientilor, Vasile Barbu si Vasile Cepoi, Consilier de Stat in Cadrul Cancelariei Prim‐Ministrului.
 
In cadrul dezbaterii, a fost abordata tema deschiderii accesului pacientilor la servicii medicale de cea mai buna calitate, indiferent daca vorbim de public sau privat. Pe aceast subiect, Vasile Barbu, presedintele Asociatiei pentru Protectia Pacientilor, a punctat faptul ca pacientii trebuie sa beneficieze de serviciile medicale necesare, cand si unde are nevoie de acestea, iar autoritatile sunt obligate sa faca acest lucru posibil, din resurse proprii (bugetare) sau atrase (private).

Colaborarea intre furnizorii de servicii medicale publice si private a fost propusa de autoritatile din sanatate, ca o alternativa la concurenta dintre ele, avand ca obiectiv servicii medicale mai bune pentru pacienti.

Sursa: PaginaMedicala.ro

Sursa http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/Sanatatea-si-Satisfactia-Pacientului_-obiectivele-Managementului-Modern-din-Clinici-si-Spitale-Private_18938/

lauff lautf laurf