Imprimare

Terapia prin joc, in sprijinul copiilor cu disabilitati

Adaugat in Stiri din domeniul medical

Terapia prin joc este una dintre cele mai cunoscute forme de psihoterapie pentru copii bazata pe utilizarea jocului liber, nestructurat, ce reprezinta tipul principal de activitate al copiilor, prin care ei se pot exprima cel mai bine.

Terapia prin joc poate fi folosita in cazul urmatoarelor categorii de copii:

  • copii cu probleme de comunicare;
  • copii cu probleme de comportament;
  • copii cu intarzieri in dezvoltare;
  • copii cu probleme de adaptare sociala;
  • copii abuzati fizic si emotional;
  • copii cu performante sociale, emotionale si intelectuale scazute.

Recent, in cadrul programului "Sa redescoperim scoala", psihoterapeutul britanic Eunice Stagg, cu peste 22 de ani de experienta in Terapia prin Joc (Play Therapy), a sustinut un atelier de lucru la Bucuresti, impartasind terapeutilor romani din experienta sa in aceasta forma de terapie.

Terapia prin joc, in sprijinul copiilor cu disabilitati

 

"Terapeutul este cel care creeaza un mediu sigur si protejat, stabileste si mentine stadiul de desfasurare. Nu da sfaturi si nu judeca. Urmeza copilul si ghideaza demersul terapeutic", declara Eunice Stagg.

In prima parte a evenimentului "Joaca, un nou drum catre scoala”, ce a avut loc sambata, 29 iunie, la Bucuresti, Eunice a lucrat cu 8 copii cu dizabilitati, beneficiari ai programului "Sa redescoperim scoala" si parintii acestora.

Eunice Stagg este psihoterapeut britanic cu peste 22 de ani de experienta in sanatate mentala. A sustinut cursuri de Terapie prin Joc in India, Orientul Mijlociu, Irlanda, Africa si Noua Zeelanda. Aceasta este trainer independent in Terapie prin Joc si Terapie Creativa. Lucreaza in practica privata, iar 2 zile pe saptamana lucreaza ca terapeut prin joc intr-o scoala primara din Essex. Este certificata ca terapeut de Asociatia Internationala a Terapiei Jocului cu nisip si Asociatia Britanica a Terapiei Jocului cu nisip. In plus, este supervizor pentru consilieri si terapeuti prin joc.

“Sa redescoperim scoala” este un proiect derulat de Asociatia C4C – Communication for Community, in parteneriat cu Consiliul Judetean Dambovita. Implementat prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, „Investeste in oameni”, proiectul se deruleaza in perioada 1 martie 2011 – 28 februarie 2014 in regiunile Bucuresti-Ilfov si Sud-Muntenia, scopul fiind sprijinirea integrarii sociale pe termen lung a tinerilor (prescolari si elevi) cu dizabilitati si a celor cu probleme de adaptare la programul scolar.

Grupul tinta sunt prescolarii si elevii cu dizabilitati de auz, de vorbire, locomotorii, de integrare psiho-comportamentala – autism si diabet (precum si alte tipuri de dizabilitati conform clasificarii din legislatia nationala), cu varsta cuprinsa intre 6 si 16 ani, integrati intr-o forma de scolarizare.

Proiectul isi propune:
a) asistenta prin actiuni specifice de prevenire a fenomenului de parasire timpurie a scolii pentru 2400 de copii si 2400 de parinti;
b) formarea a 400 de specialisti in aplicarea noilor solutii educationale alternative;
c) redactarea unui Manual de implementare a noilor metode si instrumente;
d) 3 studii anuale rezultate in urma sondajelor realizate in cadrul taberelor de vara;
e) o platforma e-learning cu arhitectura modulara deschisa, cu posibilitatea dezvoltarii si completarii cu noi solutii educationale alternative.

In primul an de implementare a proiectului au fost organizate tabere de vara si de toamna structurate pe 13 serii, in centrele de la Caprioara (Jud. Dambovita), Zarnesti (Jud. Brasov) si Campina (Jud. Prahova), in perioadele 3 iulie – 3 septembrie si 21-31 octombrie 2011.

Au participat peste 400 de prescolari si elevi, insotiti de parinti si asistati de personal de specialitate (specialisti pe tipuri de dizabilitati, psihologi, sociologi si cadre didactice formate in specializarea de mediator scolar).

In cursul anului 2012 au fost organizate 4 serii de ateliere de creatie in municipiul Bucuresti la care au participat aproximativ 50 de copii si parinti. In 2013, aceleasi activitati au fost organizate pentru peste 150 de copii din cadrul scolilor cu programa speciala din Bucuresti.

In cadrul cursurilor au fost formati ca mediatori scolari aproximativ 250 de profesionisti, scopul final fiind crearea unui corp de profesionisti la nivel national, care sa faciliteze adecvarea factorilor din sistemul educational (inclusiv a familiei) la cerintele specifice ale copiilor si tinerilor cu cerinte educationale speciale.

Infiintata in anul 2001, Asociatia C4C – Communication for Community are ca misiune sa devina un actor social care provoaca stereotipurile, propunand metode alternative de educatie si comunicare.


 

Autor: Max Constantinescu

Sursa: PaginaMedicala.ro

Sursa http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/Terapia-prin-joc_-in-sprijinul-copiilor-cu-disabilitati_18958/

lauff lautf laurf