Imprimare

Comunicarea prin email, eficienta in relatia medic-pacient

Adaugat in Stiri din domeniul medical

Cand vine vorba despre datele personale, pacientii sunt reticenti in a-si da adresa de mail, a constatat medicul Fred Pelzman, de la Colegiul„Weill Cornell” din New York, intr-un articol. In ciuda acestui lucru, metoda raspunsului prin mail este mult mai usoara pentru doctor, comparativ cu apelul telefonic.

“Este greu sa tinem pasul cu tehnologia si sa ii facem si pe pacientii nostri sa urmeze acest drum, al electronicii secolului 21, unde informatiile medicale prin mail sunt privite cu reticenta”, a spus medicul pe site-ul medpagetoday.com.

Acesta a observat ca unui pacient ii este foarte greu sa impartaseasca adresa sa de mail cu doctorii, pe motiv ca ar putea ca cineva sa afle istoricul sau medical, spargand parola adresei personale.

„O intrebare atat de simpla precum <<Puteti sa imi dati adresa d-voastra de email pentru a comunica?>> a starnit controverse care nu credeam ca exista in aceasta relatie medic-pacient. Exista in mod clar o neincredere inradacinata atunci cand vine vorba de a transmite informatii de asistenta medicala pe cale electronica”, a adaugat medicul Fred Pelzman.

Conform aceluiasi medic, oamenii sunt reticenti in cazul in care cineva cu intentii rele doreste sa le sparga adresa de mail si sa le afle istoricul medical. Doctorul se amuza in situatia data, spunand ca „Exista intr-adevar o teama la pacienti ca nu cumva oamenii cu intentii rele sa afle nivelul de colesterol al acestora si sa il foloseasca in scop distructiv”.

El mai face comparatie cu lucrurile pe care oamenii chiar si le comunica prin intermediul internetului: banking online, adresa de acasa in timp ce sunt plecati si isi pun poze din vacante pe Facebook, numarul de telefon sau numarul cardului de credit. Ei sunt insa ingrijorati cand vine vorba de informatiile despre propria sanatate, ca si cum acestea, daca ar ajunge pe mainile nepotrivite, ar fi folosite in scopuri de discriminare, pentru a fi dati afara de la munca, pentru a li se lua asigurarea de viata sau pentru a li se face rau.

„Cred ca ar trebui sa nu mai fim atat de naivi si sa ne gandim ca daca cineva chiar doreste sa afle informatii despre propria sanatate, ar putea obtine aceste informatii. Analizele in general se afla intr-o serie de baze de date, de la bazele de date ale laboratorului la care s-au facut analizele, la cele ale spitalului, dar si la companiile de asigurari care cer aceste lucruri. Daca National Security Agency poate sa faca rost de numarul nostru de telefon si daca Target (n.r. magazin online din SUA) nu poata sa tina in siguranta datele de pe cardurile noastre de credit, atunci, cu siguranta a intra in posesia ultimei analize privind nivelul de creatinina nu ar trebui sa fie o problema atat de mare”, a mai spus doctorul in articolul sau.

Adresele de mail ar putea fi surse aditionale in contactarea pacientilor si ar putea imbunatati comunicarea, fara a fi nevoie de contactul telefonic, putand fi un mod mai eficient, chiar si pentru asistentii care lucreaza la receptie si care se ocupa cu monitorizarea acestor date. De exemplu, in SUA cel putin, sunt din ce in ce mai putine apeluri telefonice venite de la pacienti prin care acestia se plang de faptul ca nu au primit inca telefon de la doctorul lor referitor la analizele la sange.

„Multi dintre noi (n.r. doctorii) am gasit, in trecut, jumatate de ora sau 45 de minute pentru a discuta cu pacientii nostri legat de analizele prin telefon. Cateodata aceste apeluri au fost scurte, totul arata bine, <<ne vedem intr-un an>>. Alte dati insa, au fost conversatii foarte lungi, cu explicatii complicate in procente, cu explicarea faptului ca procentul de eozinofile nu este unul care sale dea motive de neliniste”, a adaugat doctorul.

Conform spuselor acestuia, este mult mai simplu ca totul se poate rezolva din cateva click-uri de mouse si doua fraze scrise in boxa pentru text. Chiar daca de multe ori pacientii raspund tot prin mail si pun intrebari, in cele din urma aceasta metoda este una mai eficienta.

„Acum trebuie doar sa ne asiguram ca toata lumea este in pas cu tehnologia si ca putem sa ii introducem pe toti in aceasta lume noua, mult mai eficienta. Unii nu vor intelege niciodata mecanismul, altii se vor teme, insa aceasta lume noua ne va cuprinde pe toti in cele din urma”, a incheiat articolul doctorul Fred Pelzman.

Dr. Pelzman lucreaza in cadrul Colegiului Medical „Weill Cornell” din New York si este specialist in medicina interna. A primit numeroase premii pentru excelenta in educatie medicala.

 

Autor: Iuliana-Maria Vişan

Sursa: PaginaMedicala.ro

Sursa http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/Comunicarea-prin-email_-eficienta-in-relatia-medic-pacient_19498/

lauff lautf laurf