Imprimare

Forumul Asociatiilor de Pacienti: Accesul la tratament, o problema pentru bolnavii cronici

Adaugat in Stiri din domeniul medical

Accesul la tratament este in continuare cea mai importanta problema cu care se confrunta pacientii cronici din Romania, aceasta este concluzia celor doua zile de discutii din cadrul Forumului National al Asociatiilor de Pacienti, desfasurat la sfarsitul saptamanii trecute.

Prezent la Forum, Nicolae Banicioiu, ministrul Sanatatii, a declarat ca spera sa rezolve problema introducerii unei noi liste de medicamente compensate cat mai repede, pentru ca pacientii asteapta de sase ani acest lucru.

Forumul National al Asociatiilor de Pacienti a fost organizat de Coalitia Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice din Romania in parteneriat cu Colegiul Medicilor din Romania, sub Inalt Patronajul Guvernului Romaniei, in zilele de 28 si 29 martie, in cadrul Saptamanii pacientilor, si a reunit aproximativ 200 de reprezentanti ai asociatiilor de pacienti din intreaga tara.

COPAC a prezentat, in cadrul Forumului un Cod etic de conduita al asociatiilor de pacienti, si o platforma comuna de actiune. In perioada imediat urmatoare va fi definitivata forma Codului Etic, cu propunerile celorlalte asociatii si va fi adoptat de catre toate organizatiile care doresc acest lucru.

Ca urmare a discutiilor din cadrul Forumului, patru asociatii de pacienti si-au manifestat dorinta de a deveni membre COPAC.

“Speram ca in cursul acestei Saptamani a pacientilor am reusit sa atragem atentia asupra problemelor importante cu care se confrunta pacientii. Reprezentantii asociatiilor de pacienti au avut ocazia de a incepe un dialog cu noul ministru al Sanatatii, cu care speram ca vom colabora pentru rezolvarea celei mai importante probleme a pacientilor, accesul la tratament. COPAC iti doreste o platforma comuna pentru toate asociatiile de pacienti din Romania. Suntem deschisi colaborarii cu toate asociatiile care reprezinta drepturile si nevoile reale ale pacientilor”, a declarat Radu Ganescu, presedintele Coalitiei Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice din Romania.

Saptamana pacientilor a cuprins si expozitia “Portret de pacient cronic”, realizata de Catalin Cazacu, care a avut loc vineri si sambata la locul de desfasurare al Forumului si, duminica, in Centrul Vechi, impreuna cu o campanie de informare si atragere de noi membri. Fotografiile vor fi expuse si in alte orase din tara; prima oprire va fi la Deva, in zilele 11 si 12 aprilie.

„Pentru proiectul Portret de pacient cronic, incarcatura emotionala a fost teribila: timpul petrecut alaturi de pacientii cronici, in intimitatea gesturilor si miscarilor lor, mi-au aratat ca, dincolo de suferinta, exista multa demnitate si mult drag de viata. Am invatat de la ei sensul profund al expresiei fiecare clipa conteaza. Este un adevar atat de simplu, pentru care pretul platit este atat de mare! Sunt oameni frumosi, optimisti, pe care ii respect enorm si le multumesc pentru increderea de a ma lasa sa le spun povestea”, a spus Catalin Cazacu.

In prezent, organizatiile membre COPAC sunt: Uniunea Nationala a Organizatiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA, Societatea de Scleroza Multipla din Romania, Asociatia Transplantaților din Romania, Alianta Nationala de Boli Rare Romania, Asociatia Romana de Hemofilie, Fundatia Baylor Marea Neagra, Asociatia Romana a Persoanelor cu Talasemie Majora, Asociatia Antiparkinson, Asociatia pentru suportul pacientilor cu Tuberculoza MDR, Asociatia Romana de Cancere Rare, Asociatia Prader Willi Romania, Asociatia Pacientilor Oncologici din Romania si Asociația Pacienților cu Boli Reumatismale Inflamatorii din Transilvania “ART”.

Sursa: PaginaMedicala.ro

lauff lautf laurf