Workshop-uri gratuite pentru studentii la Medicina, de comunicare cu pacientul
Studentii de la Medicina vor beneficia de workshop-uri gratuite despre comunicarea cu pacientul, organizate in cadrul campaniei „De profesie: medic in Romania” si oferite de agentia GMP PR.
Proiectul a fost initiat de Consiliul Investitorilor Straini (Foreign Investors Council, FIC), prin Grupul de Lucru pe Sanatate.
„Cu acces la o multitudine de surse de informare si noi tehnologii, pacientul zilelor noastre si-a schimbat fundamental modul de a gandi si asteptarile de la interactiunea cu medicul. Cursurile oferite de noi pregatesc medicii secolului 21 pentru un nou tip de relatie cu pacientul modern, o relatie bazata pe parteneriat si schimb de know-how”, a declarat Ioana Manoiu, Managing Partner GMP PR.
Zeci de studenti au participat, deja, la rimul workshop din serie, ce a avut loc marti, 6 mai 2014, la Facultatea de Medicina din cadrul UMF "Carol Davila "din Bucuresti. La acesta a participat pro bono si Anda Pacurar,psihoterapeut formator, supervizor in cadrul Institutului de Psihologie si Psihoterapie Adleriana.
Specialistii au adus in discutie nevoia unei imbunatatiri a relatiei dintre medic-pacient, in Romania. Medicul trebuie sa devina un sprijin pentru pacient si sa-l sustina, sa coopereze impreuna pentru luarea celor mai bune decizii in privinta unui tratament eficient.
Lansata in 2013 sub sloganul „Medici pentru toti! Toti pentru medici!", campania „De profesie: medic in Romania” si-a propus sa contribuie la solutionarea uneia dintre cele mai stringente probleme ale sistemului de sanatate din Romania - exodul personalului medical din tara. Sub umbrela campaniei s-au derulat proiecte care sa raspunda nevoilor medicilor si studentilor la medicina din Romania. Obiectivul principal al campaniei lansate anul trecut este cresterea numarului de medici in tara pana in 2015, de la 2,4 la 2,6 la mia de locuitori.
Peste 10 milioane de persoane au aflat despre campanie prin intermediul stirilor si reportajelor din presa audio, video, scrisa si online, si mai bine de 20.000 de profesionisti din randul personalului medical au fost informati prin contact direct sau parteneriate speciale.
Sursa: PaginaMedicala.ro