Oamenii de stiinta de la General Electric (GE) construiesc o „casca” purtabila, cu imagini de inalta rezolutie, care va permite medicilor sa studieze creierele la nivel celular. Acest dispozitiv portabil ar putea permite doctorilor sa studieze activitatea motorie din creier, dat fiind ca pacientii se vor putea deplasa in timp ce creierul le este sub observatie, conform unui comunicat de presa.

"Daca vom reusi, acest efort va reprezenta o evolutie impresionata a tehnologiei de imagistica, ajutand la intelegerea functionarii creierului sanatos sau bolnav”, a declarat Nadeem Ishaque, director Tehnologie globala pentru diagnostic si tehnologie biomedicala la GE Global Research (GRC).

"Creierul uman este cea mai complicata structura biologica din univers”, afirma Francis S. Collins, director al Institutului National pentru Sanatate. „Deocamdata am reusit sa intelegem la un nivel extrem de superficial cum functioneaza sau, din pacate, cum nu functioneaza cand apar dezechilibre sauboli.”

GE creeaza casca impreuna cu Universitatea West Virginia, Universitatea Washington si Universitatea California-Davis. Oamenii de stiinta construiesc o „casca” ce va permite medicilor sa studieze creierul la nivel celular

Foto 1: Noii detectori vor permite oamenilor de stiinta sa construiasca un tomograf usor, de inalta rezolutie si extrem de sensibil, care poate fi plasat pe capul pacientului (GE Global Research)

Cu ajutorul tomografiei cu emisii de pozitroni (PET) se va putea ajunge la nivel celular pentru a identifica proteinele pliate eronat si alte indicii ale disfunctiilor neuronale.

”In prezent, multe categorii importante de neuroni si celule gliale nu pot fi detectate cu tehnologiile de imagistica existente din cauza concentratiei lor scazute. (...) Acest dispozitiv ne poate ajuta sa intelegem cum functioneaza si cum sunt organizate circuitele si retelele cerebrale”, a explicat Ishaque.

Institutul National de Sanatate a anuntat recent ca un grup de companii, universitati, fundatii si agentii federale vor primi 46 milioane dolari din fondurile programului pentru a "revolutiona cunostintele despre creierul uman”. Din acest grup face parte si GE, alaturi de Google, Fundatia Simmons, Agentia DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) si Administratia pentru Alimente si Medicamente (FDA).

Foto 2: Tomograful PET „casca” va utiliza o noua categorie de detectori numiti foto multiplicatori din