SNMF: Solicitam CNAS sa gaseasca solutii simple la deblocarea cardului de sanatate
Societatea Nationala de Medicina Familiei (SNMF) solicita Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS) sa gaseasca solutii simple in cazul in care un card de sanatate se blocheaza.
„Blocarea (si respectiv deblocarea) cardurilor este o problema serioasa, consumatoare de timp si care poate sa apara la orice furnizor de servicii medicale, in spital, in ambulator, la medicul de familie etc. Asadar, solicitam CNAS sa gaseasca solutii tehnice simple si putin cronofage pentru deblocare. Este necesar ca orice furnizor in contract cu casele de asigurari sa poata debloca cardul daca apar astfel de probleme. Ar fi absurd sa plimbam pacientii pentru deblocare intre alti furnizori si medicul de familie si sa ingradim accesul la serviciile necesare”, a spus vicepresedintele SNMF, dr. Sandra Alexiu, prin intermediul unui comunicat de presa.
Raspunsul reprezentantilor medicilor de familie vine la cateva zile dupa ce presedintele CNAS, Vasile Ciurchea, afirma ca in cazul blocarii cardului este nevoie ca medicul care a operat cu acesta sa sune la un numar de telefon si sa scrie un mail pentru deblocarea dispozitivului.
"Cardul de sanatate se va bloca in situatia in care codul pin va fi tastat gresit de cinci ori consecutiv. In aceasta situatie, medicul va telefona la numarul 021 202 69 95 help-desk, unde se aloca un numar de ticket, si prin e-mail, la adresa This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , se dau informatiile privind cardul blocat. Insist, in cazul unui card blocat, corespondenta se face de catre medic, care si deblocheaza cardul respectiv. Medicul este cel care intervine atunci cand se blocheaza cardul. Adresa de e-mail mentionata la primul raspuns este afisata pe site-ul CNAS", a spus Ciurchea.
Medicii de familie spun ca acesti pasi sunt greoi si consuma din timpul destinat consultatiilor.
„Este inacceptabil scenariul prezentat de CNAS, in care medicul este cel care va fi obligat sa consume din timpul consultatiei medicale de care pacientul are nevoie, pentru a apela telefonic un help-desk, pentru a obtine un ticket si pentru a scrie e-mailul cu datele cardului blocat catre serviciul de asistenta tehnica a cardului, chiar daca acest sistem de help-desk va fi centralizat dupa 1 aprilie”, a mai adaugat dr. Alexiu.
Potrivit conducerii Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, pana la 1 aprilie 2015 va fi implementata o solutie unitara de help-desk la nivel central, pentru optimizarea si simplificarea tuturor procedurilor privind sistemul informatic al CNAS.
Medicii de familie mai semnaleaza o alta problema legata de activarea si deblocarea cardului: „Desi CNAS afirma ca orice furnizor poate activa cardurile, deci si debloca, este nevoie ca CNAS sa implementeze si din punct de vedere tehnic aceste lucruri. Deocamdata, desi au trecut deja doua saptamani de la 1 februarie, doar aplicatia CNAS pentru medicii de familie permite activarea si deblocarea cardurilor”.
Oficial, de la 1 februarie a inceput activarea cardurilor de sanatate, la medicul de familie, in ambulatoriul de specialitate si in spital, astfel ca de la 1 mai, cand aplicatia va fi obligatorie, sa nu mai fie probleme.
Autor: Iuliana-Maria Vişan
Sursa: PaginaMedicala.ro