Peste 1500 de stomatologi au oferit consultatii gratuite in cadrul campaniei “Zambeste Romania”
Din 2012, 1.550 de medicii dentisti din tara au oferit consultatii gratuite pentru o suta de mii de romani, in cadrul campaniei “Zambeste Romania”.
Campania are scopul de a imbunatati sanatatea orala a romanilor, aducand solutii si programe educationale pentru o mai buna sanatate orala.
Astfel, peste 40.000 de copii din mediul urban si peste 3.000 de copii si parinti in mediul rural si peste 35.000 de viitoare mamici au beneficiat de programe educationale si produse de igiena orala. 650 de copii din mediul rural au primit gratuit tratamente dentare, iar peste 20.000 de romani au primit periute de dinti gratuite in schimbul celor vechi, in cadrul programului Rabla pentru periuta de dinti. Sute de romani inca beneficiaza de consultatii si detartraje gratuite in cele peste 1,500 de cabinete stomatologice inscrise in campanie pana acum.
Consumul de produse de igiena orala la romani, in crestere
Cel mai recent studiu de piata arata ca, un roman a consumat 1,5 tuburi de pasta de dinti de-a lungul anului 2014 – foarte putin in comparatie cu statele europene, insa mai mult fata de 2013, cand consumul national se situa in medie la circa 1 tub/an.
De asemenea, ultimele date de la nivel national arata ca romanii isi schimba acum periuta de dinti o data la 1,5 ani – mai des fata de statisticile din 2013, care aratau ca un roman folosea aceeasi periuta de dinti timp de 2 ani.
La nivel rural, oamenii au o igiena orala un pic mai buna: un locuitor foloseste acum 1 tub de pasta de dinti timp de 2,5 ani, fata de 3 ani, cum aratau datele anterioare, insa in continuare isi schimba periuta de dinti numai o data la 10 ani.
In orase, la nivel urban, un roman foloseste 2 tuburi de pasta de dinti pe an, mai bine decat anul trecut, cand folosea 1,5 tuburi intr-un an si isi schimba acum periuta la 1,5 ani, mai des fata de datele anterioare, care indicau o perioada de folosire de 2 ani/periuta. In comparatie cu datele de la nivel european, 77% dintre germani isi schimba periuta cel putin o data la 3 luni.
Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna, ampla initiativa europeana lansata in 2012.
Autor: Iuliana-Maria Vişan
Sursa: PaginaMedicala.ro