Imprimare

Medicii de familie reclama modul de functionare al cardului de sanatate. CNAS raspunde

Adaugat in Stiri din domeniul medical

Medicii de familie reclama in continuare modul defectuos de functionare al cardului de sanatate, spun reprezentantilor Societatii Nationale de Medicina Familiei (SNMF), cerand ca sistemele cu si fara card sa functioneze in paralel inca jumatate de an. Pe de alta parte, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) spera ca in doua luni toate problemele sistemului nou sa fie rezolvate.

Reprezentantii medicilor de familie se arata foarte nemultumiti de situatia creata din cauza problemelor intampinate la utilizarea cardului de sanatate, creand ”frustrari” atat la nivelul profesionistilor, cat si la nivelul pacientilor lor.

O solutie la problemele intampinate ar fi functionarea in paralel a serviciilor cu si fara card, timp de jumatate de an, timp in care reprezentantii autoritatilor sa aiba timp pentru remedierea erorilor.

"Sa se mearga paralel exact pe acelasi sistem pe care s-a mers la reteta electronica. S-a mers in paralel sase luni. Sa se mearga in parale cu card si fara card, pentru a se corecta din mers problemele. Noi am cerut sa se mearga in paralel, nu sa se scoata. Dorim sa precizam ca intelegem in mod real cat este de importanta utilizarea cardului de sanatate", a declarat vicepresedinta SNMF, dr. Sandra Adalgiza Alexiu, pentru Agerpres.

Pe de alta parte, presedintele CNAS, Vasile Ciurchea, spera ca in doua luni toate problemele legate de cardul de sanatate sa fie rezolvate, iar din august serviciile medicale sa poata fi acordate numai in baza acestui document. Totodata presedintele CNAS a afirmat ca, daca situatia o va permite, adica daca nu vor mai fi probleme, folosirea exclusiva a cardului de sanatate va deveni obligatorie chiar inainte de acest termen, scrie Mediafax.

Pe de alta parte, medicii de familie cer o crestere a vitezei de transmitere a datelor, de o informare corecta a furnizorilor inainte de implementarea oricarei modificari, iar upgrade-urile trebuie sa se produca in afara programului de lucru ” pentru a evita dezastre ca acelea din 4, 5 si 27 mai”, zile in care sistemul nu a functionat corespunzator.

”Principalele probleme au fost si raman la validarea serviciilor (aici vorbim de conexiunea SIUI, nu CEAS), la verificarea calitatii de asigurat, la validarea biletelor/concediilor, lucruri care se fac in SIUI si nu in CEAS. Serverul cardului a mers cu dificultate, s-au putut citi cardurile, dar nu s-au putut valida serviciile efectuate pe baza acestora, doar s-au putut semna serviciile folosind semnaturile electronice. Iata felul in care s-a putut realiza economia afirmata, practic prin nerecunoasterea serviciilor efectuate! Solicitam CNAS sa puna la dispozitie date detaliate pe furnizori”, se arata intr-un comunicat al SNFM.

SNMF reclama ca, ”in conformitate cu noul cod penal, constituie infractiune restrictionarea accesului la date ori impiedicarea in orice mod a functionarii unui sistem informatic, in scopul de a obtine un beneficiu material pentru sine sau pentru altul,daca s-a cauzat o paguba unei persoane. In acest moment sunt pagubiti cetatenii Romaniei care nu pot beneficia se serviciile medicale la care au dreptul prin lege”.

SNMF mai cere, in numele medicilor de familie, sa existe o comuniare eficienta intre ambele parti implicate, dar si recunoasterea valorii implicarii lor in expedierea cardurilor sau in activarea lor.

Peste 10 milioane de servicii medicale au fost acordate in luna mai, intre care 6,4 milioane folosind cardul de sanatate, conform datelor CNAS.

Sursa: PaginaMedicala.ro

Sursa http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/Medicii-de-familie-reclama-modul-de-functionare-al-cardului-de-sanatate.-CNAS-raspunde_20969/

lauff lautf laurf