Imprimare

Toti asistentii medicali fara licenta isi pot echivala studiile

Adaugat in Stiri din domeniul medical

A fost elaborat cadrul metodologic prin care se faciliteaza recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal sau informal ale asistentilor medicali care nu au urmat programe de studii universitare de licenta.

Astfel, proiectul POSDRU/155/1.2/S/141134 cu titlul „Cadru metodologic privind recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal sau informal de catre asistentii medicali care nu au urmat studii universitare de licenta”, derulat in ultimele 18 luni, a fost incheiat cu succes.

Proiectul ajuta asistentii medicali din Romania, in numar de peste 50.000, care nu au urmat programe de studii universitare de licenta pentru ca in perioada formarii acestora nu exista aceasta posibilitate, iar in acest moment organizarea programelor de studii universitare de licenta din domeniul sanatate se face doar la forma de invatamant cu frecventa, ceea ce face aproape imposibila inscrierea unui asistent medical care lucreaza la o astfel de forma de educatie, sa beneficieze de posibilitatea de a-si valorifica toate competentele profesionale dobandite pana acum.

Cu ocazia inchiderii proiectului, a fost realizata o conferinta de presa, prin care s-au prezentat activitatile si actiunile care au ajutat la realizarea efectiva a noului cadru metodologic privind recunoasterea si echivalarea competentelor dobandite (formal, nonformal sau informal) de catre asistentii medicali care nu au urmat studii universitare de licenta. Cadrul metodologic va sta la baza viitoarelor structuri din cadrul universitatilor acreditate care organizeaza programe de studii universitare de licenta acreditate care duc la obtinerea unei calificari de „asistent medical” si care vor ajuta la echivalarea si recunoasterea competentelor. De asemenea, noul cadru metodologic devine un instrument de lucru care ajuta institutiile de invatamant superior la proiectarea programelor de formare pentru pregatirea asistentilor medicali.

Astfel, se asigura accesul liber al fiecarui individ la sisteme de imbunatatire a pregatirii profesionale, pe baza unei legislatii adecvate care sa permita definirea clara a competentelor in functie de nivelul de educatie, dar si sa asigure imbunatatirea acestora pe parcursul vietii.

Grupul tinta a fost constituit din 90 de cadre didactice universitare cu experienta relevanta in cadrul programelor universitare de licenta de specialitate, reprezentanti ai celor sase universitati de medicina si farmacie din Romania – Universitatea de Medicina si Farmacie „Carol Davila” din Bucuresti, Universitatea de Medicina si Farmacie „Iuliu Hatieganu” din Cluj-Napoca, Universitatea de Medicina si Farmacie „Grigore T. Popa” din Iasi, Universitatea de Medicina si Farmacie „Victor Babes” din Timisoara, Universitatea de Medicina si Farmacie din Targu-Mures si Universitatea de Medicina si Farmacie din Craiova. Acestia vor face parte din noile structuri care vor realiza activitatea de recunoastere a invatarii formale, nonformale sau informale. Grupul tinta instruit in cadrul proiectului va dezvolta in propriile institutii, noi structuri specializate de aplicare a noului cadru metodologic.

Sustenabilitatea proiectului va fi asigurata cu ajutorul retelei celor de 90 de cadre didactice universitare, care vor coopta si pregati pentru noile structuri din teritoriu, noi specialisti, oferind un exemplu pozitiv de buna practica.

Totodata, in cadrul proiectului a fost dezvoltat un set nou de 10 cursuri disponibile in format electronic, cursuri care vor ajuta la dezvoltarea de competente specifice pe tot parcursul vietii, alaturi de competente digitale si de utilizare a tehnologiei informatiei.

Ghidul de bune practici elaborat in cadrul proiectului este un alt obiectiv atins, un rezultat pozitiv ce ajuta la activitatea de recunoastere a competentelor. Ghidul va sta la dispozitia angajatorilor nationali ai asistentilor medicali, dar se adreseaza si persoanelor interesate sa beneficieze de aceasta noua metodologie. Ghidul de bune practici ajuta si la intelegerea facila si interpretarea unitara a cadrului metodologic nou pentru asistentii medicali care nu au urmat studii universitare de licenta.

Pentru mai multe informatii privind proiectul „Cadru metodologic privind recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal sau informal de catre asistentii medicali care nu au urmat studii universitare de licenta” – POSDRU/155/1.2/S/141134, puteti accesa pagina web echivalarestudiiasistenti.ro sau ne puteti contacta la adresa de e-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

Initiativa a apartinut Ministerului Educatiei si Cercetarii stiintifice in parteneriat cu Institutul National de Boli Infectioase „Prof. dr. Matei Bals” Bucuresti.

Autor: Iulia Vișan

Sursa: PaginaMedicala.ro

Sursa http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/Toti-asistentii-medicali-fara-licenta-isi-pot-echivala-studiile_21409/

lauff lautf laurf