CNA a votat introducerea mesajelor de interes public despre alaptare
La initiativa Asociatiei SAMAS, Alianta pentru Sanatatea Mamei si Copilului a obtinut votul Consiliului National al Audiovizualului in vederea introducerii unui mesaj de sanatate publica in mediul audiovizual despre importanta alaptarii exclusive in primele sase luni de viata ale copilului.
Astfel, prin acceptul autoritatii ce reglementeaza programele audiovizuale, s-a obtinut acordul ca urmatorul mesaj de interes public sa fie transmis prin intermediul canalelor de televiziune: “Hranirea exclusiva la san a copilului in primele sase luni este esentiala pentru o viata sanatoasa”. Va urma o perioada de 30 de zile de dezbatere publica pentru ca, ulterior, daca nu exista contestatii legitime la modificarile agreate de Consiliul National al Audiovizualului, acest cod va fi modificat si va intra in vigoare, iar populatia va putea auzi acest mesaj despre alaptare la finalul calupurilor publicitare cu reclame la produse care ar putea submina alaptarea.
"Faptul ca doar 12,6% dintre romance*isi alapteaza bebelusii exclusiv reprezinta motivul principal pentru care in ultimii trei ani am realizat campanii de informare si educare privind importanta alaptarii exclusive si am ajutat mamele, prin cursuri si consiliere in alaptare, sa asigure o nutritie corecta sugarilor, conform cu recomandarile Organizatiei Mondiale a Sanatatii. Un mesaj de interes public despre alaptare prin intermediul canalelor de televiziune este la fel de important si de util pentru populatie ca si mesajele legate de alimentatie sau miscare pentru mentinerea unei vieti sanatoase", a declarat Ana Maita, Purtator de Cuvant al Asociatiei SAMAS.
De altfel, “mass media are capacitatea de a influenta, dirija si orienta opinia publica, determinand cum si la ce sa se gandeasca. Canalele media nu trebuie considerate ca fiind nocive, deoarece prin intermediul lor populatia este informata asupra evenimentelor care au loc pretutindeni si pot functiona ca un motor de generare a comportamentelor sanatoase” ne arata un studiu realizat in cadrul Facultatii de Comunicare si Relatii Publice, Universitatea Babes-Bolyai.
Sursa: PaginaMedicala.ro