Imprimare

Aplicatie mobila ultila medicilor rezidenti de urgenta

Adaugat in Stiri din domeniul medical

Departamentul pentru Situatii de Urgenta a dezvoltat un parteneriat pentru a avea medici de urgenta mai bine pregatiti.

Protocolul de colaborare semnat cu o companie specializata in software, tehnologie si inovatie se va concretiza in crearea unei aplicatii mobile destinate medicilor rezidenti cu specializarea medicina de urgenta, care ii va ajuta sa-si indeplineasca si sa monitorizeze activitatile si procedurile medicale mai rapid. Aplicatia va facilita si colaborarea dintre ei si indrumatorii lor prin simplificarea mecanismului de verificare si validare.

“Noua aplicatie mobila vine in ajutorul a 500 de medici, simplificandu-le activitatea si eficientizand-o, dar actioneaza si in sprijinul pacientilor, caci doctorii au la dispozitie mai mult timp pentru a-i trata. in consecinta, aplicatia mobila de raportare si validare se aliniaza cu angajamentul DSU de a veni mai aproape de nevoile medicilor si ale pacientilor”, afirma dr. Raed Arafat, seful Departamentului pentru Situatii de Urgenta si secretar de stat in Ministerul Afacerilor Interne.

Aceasta aplicatie va putea fi utilizata de catre 750 de medici specialisti (dintre care 250 medici rezidenti).

Tinerii medici, la finalul rezidentiatului, trebuie sa faca dovada realizarii procedurilor medicale aferente specialitatii pe care si-au ales-o. Recurgand la sistemul existent, un medic rezident petrece aproape doua minute pentru a raporta cinci proceduri standard impuse, de pilda, de un caz precum este un stop cardio-respirator.

Aplicatia va permite medicului rezident sa efectueze aceeasi raportare in 40 de secunde, prin simplificarea procesului si a experientei pentru utilizator. Luand in calcul ca un medic rezident de la UPU se confrunta zilnic, in medie, cu 20 de urgente, aplicatia mobila de raportare si validare ii pune la dispozitie 30 de minute in plus pentru a trata pacientii in fiecare zi, ceea ce inseamna aproximativ 15.000 de minute zilnic pentru toate UPU-urile la nivel national. Aplicatia eficientizeaza procesul de raportare si optimizeaza actiunile utilizatorilor, avand in total aproximativ doua milioane de romani – doctori si pacienti – drept beneficiari.

In plus, raportarea va putea fi facuta direct de pe telefon, se inlaturara riscului de a nu raporta toate procedurile, oferind in acelasi timp notificari pentru validarea procedurilor de catre medicul responsabil.

Astfel, rezidentii le pot raporta rapid, de oriunde, imediat dupa executie, pot vizualiza istoricul fiecarei proceduri si pot raporta direct grupuri de proceduri. Totodata, doctorul responsabil pentru validare primeste o notificare si poate confirma executia imediat. Mai mult, noua aplicatie imbunatateste considerabil experienta utilizatorilor.

“Acesta este al patrulea proiect de inovatie in domeniul sanatatii dezvoltat de QUALITANCE, dupa un sistem de monitorizare a bolnavilor de inima, unul de localizare a echipamentelor medicale si unul destinat facilitarii comunicarii in timp real dintre pacientii internati si familia sau apropiatii lor. Noul parteneriat dintre compania noastra si DSU ne reconfirma pozitia ca unul dintre liderii din domeniul software si tehnologie in materie de inovatie”, a declarat Radu Constantinescu, Managing Partner QUALITANCE.

Implementarea aplicatiei mobile iOS si Android va incepe in ianuarie 2017, iar lansarea va avea loc in luna martie a aceluiasi an. Totodata, aplicatia poate fi extinsa pentru a fi utilizata si de ceilalti medici rezidenti, indiferent de specializarea lor.

Sursa: PaginaMedicala.ro

Sursa http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/Aplicatie-mobila-ultila-medicilor-rezidenti-de-urgenta_21819/

lauff lautf laurf