Aplicatie mobila creata pentru medicii rezidenti UPU
Departamentul pentru Situatii de Urgenta si compania Qualitance au lansat aplicatia mobila medEasy, destinata medicilor rezidenti cu specializarea medicina de urgenta, care ii va ajuta sa-si indeplineasca si sa monitorizeze activitatile si procedurile medicale mai rapid. Aplicatia va facilita si colaborarea dintre acestia si indrumatorii lor, prin simplificarea mecanismului de verificare si validare.
Tinerii medici, la finalul rezidentiatului, trebuie sa faca dovada realizarii procedurilor medicale aferente specialitatii pe care si-au ales-o. Recurgand la sistemul existent, un medic rezident petrece aproape doua minute pentru a raporta cinci proceduri standard impuse, de pilda, de un caz precum este un stop cardio-respirator. Aplicatia ii va permite medicului rezident sa efectueze aceeasi raportare in 40 de secunde, prin simplificarea procesului si a experientei pentru utilizator.
Luand in calcul ca un medic rezident de la Unitatile de Primiri Urgente (U.P.U.) se confrunta zilnic, in medie, cu 20 de urgente, aplicatia mobila de raportare si validare ii pune la dispozitie in jur de 25 de minute in plus pentru a trata pacientii in fiecare zi, ceea ce inseamna aproximativ 15.000 de minute zilnic pentru toate U.P.U.-urile la nivel national. Aplicatia eficientizeaza procesul de raportare si optimizeaza actiunile utilizatorilor, avand, in total, sute de mii de beneficiari – medici si pacienti.
“Noua aplicatie mobila vine in sprijinul a 1000 de medici, simplificandu-le activitatea si eficientizand-o, dar actioneaza si pentru beneficiul pacientilor, deopotriva, caci doctorii au la dispozitie mai mult timp pentru a-i trata. In consecinta, aplicatia mobila de raportare si validare se aliniaza cu angajamentul Departamentului pentru Situatii de Urgenta de a veni mai aproape de nevoile medicilor si ale pacientilor, iar parteneriatul cu QUALITANCE a fost un pas in aceasta directie”, declara dr. Raed Arafat, seful Departamentului pentru Situatii de Urgenta si secretar de stat in Ministerul Afacerilor Interne.
Aplicatia vine in sprijinul medicilor rezidenti si prin cresterea gradului de mobilitate (pot raporta direct de pe telefon, nu mai sunt dependenti de laptop sau desktop), inlaturarea riscului de a nu raporta toate procedurile, oferind, in acelasi timp, notificari pentru validarea procedurilor de catre medicul responsabil. Astfel, rezidentii le pot raporta rapid, de oriunde, imediat dupa executie, pot vizualiza istoricul fiecarei proceduri si pot raporta direct grupuri de proceduri. Totodata, doctorul responsabil pentru validare primeste o notificare si poate confirma executia imediat.
In viitor, aplicatia va putea fi extinsa pentru a fi utilizata si de catre ceilalti medici rezidenti, indiferent de specializarea lor.
Sursa: PaginaMedicala.ro