Imprimare

60% dintre pacienti sunt multumiti de tratamentul primit in spitalele bucurestene

Adaugat in Stiri din domeniul medical

Pacientii romani din spitalele bucurestene se arata, in general, multumiti de modul in care sunt tratati, procentul inregistrat fiind de 60%. Nivelul de multumire fata de spital este mai ridicat decat scorul general de satisfactie (66%), in timp ce gradul de incantare al romanilor fata de medici, personalul medical si serviciile medicale este sub indicele general de satisfactie. Acestea sunt concluziile studiului-pilot privind satisfactia pacientilor din spitalele de stat bucurestene, realizat in perioada mai-octombrie 2011, de catre Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti (ASSMB).

Mai exact, 54% din cei 1.124 de pacienti, participanti la cercetare, s-au aratat multumiti de medici si de personalul medicl din cele 17 spitale bucurestene, aflate in subordinea ASSMB. Acelasi procent de satisfactie a fost inregistrat si fata de serviciile medicale primite in unitatile respective.

Cu cat pacientii sunt mai inaintati in varsta, cu atat creste satisfactia lor fata de serviciile medicale. Trebuie mentionat ca 36% dintre pacientii chestionati au varsta peste 55 de ani.

Oprescu, multumit de activitatea din cele 19 spitale

Datele analizate nu arata diferente semnificative intre spitale, intre cele 17 spitale evaluate fiind diferente foarte mici, sub marja de eroare de 3%.

"Sunt multumit cum decurg serviciile medicale acordate in cele 19 spitale, preluate cu trei ani in urma, cu sprijinul unor oameni care, intr-adevar, stiu ce inseamna sa investesti in sanatate. Mi-am dorit sa fie folosit tot platoul tehnic care consta in sume considerabile de bani. Iata ca asa s-a intamplat [...] Am cerut acest studiu pentru a vedea ca nu se munceste in gol. [...] Iesi, lustruiesti arma, spui ce bune aparate avem, ce tari suntem, si satisfactia oamenilor pentru care ai facut...Asta mi-a certificat ca lucrurile incep sa se miste inspre bine", a declarat dr. Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, citat de Agerpres.

In opinia respondentilor, iluminarea din unitatile spitalicesti este corespunzatoare, regulile de comportament in spital sunt bine prezentate, destinatia cabinetelor este bine precizata prin tablitele de pe usa, iar spatiile interioare sunt curate.

Medicamentele sunt livrate la timp, iar promptitudinea medicilor este apreciata. Timpul pentru internare este, de asemenea, perceput ca fiind relativ mic. Exista un procent relativ mic de pacienti care si-au cumparat singuri medicamentele si materialele sanitare (10%).

Serviciile asistentelor, mai apreciate decat cele oferite de medici

Pe de alta parte, pacientii sunt nemultumiti, printre altele, de faptul ca nu pot afla usor ce documente le sunt necesare pentru a beneficia de serviciile medicale, de faptul ca trebuie sa completeze multe acte si de confortul oferit de spitale. Timpul de asteptare prea mare este semnalat de asemenea ca fiind o problema, nu sunt suficiente scaune in sala de asteptare, iar mancarea este insuficienta. De asemenea, raspunsurile indica lipsa de informatie privind condica de reclamatii si probleme cu locurile de parcare.

In relatia cu medicii, este perceput ca nesatisfacator interesul acordat de medic problemei pacientului, precum si faptul ca medicii folosesc termenii medicali fara a-i explica indeajuns. 84% dintre pacienti declara ca de fapt nu prea inteleg anumiti termeni medicali utilizati de medici.

Serviciile realizate de asistentele medicale sunt percepute ca fiind mai satisfacatoare decat serviciile realizate de medici. Tinuta si grija asistentelor pentru pacienti este apreciata pozitiv, dar si faptul ca medicii gasesc solutiile pentru rezolvarea problemelor de sanatate ale pacientilor. De asemenea, celelalte categorii de personal medical si auxiliar (receptioneri, liftieri si infirmieri) sunt apreciate ca avand un comportament satisfacator.

Studiul mai releva o alta problema grava, dar care nu este specifica doar spitalelor din subordinea ASSMB, aceea legata de plata unor sume de bani catre medici si asistente. Desi doar 20% dintre pacienti au oferit bani medicilor, problema se pare ca este mai grava la nivelul asistentelor, 79% dintre bolnavi declarand ca au oferit sume de bani acestora.

Sugestii venite de la pacienti

La final, pacientii au formulat o serie de sugestii pentru imbunatatirea calitatii serviciilor medicale. Cele mai importante vizeaza sporirea gradului de curatenie, deschiderea unor farmacii in cadrul spitalului, modernizarea aparaturii medicale si a mobilierului, montarea de instalatii de climatizare, diversificarea mancarii, instalarea de televizoare in saloane, construirea unui spatiu special pentru primirea vizitelor si amenajarea de locuri pentru fumat.

Pe parcursul anului 2012, “Scala de evaluare a satisfactiei pacientilor” urmeaza a fi aplicata in alte orase, precum si in spitale private, fapt care va conduce la realizarea unui etalon reprezentativ national, care va permite comparatii intre spitale si orase si chiar intre diferitele sectii ale unui spital.

Sursa http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/60_-dintre-pacienti-sunt-multumiti-de-tratamentul-primit-in-spitalele-bucurestene_16498/

lauff lautf laurf