A fost descoperita molecula virusului HIV, responsabila de aparitia SIDA

Molecula virusului HIV care este responsabila de aparitia SIDA in organism a fost descoperita de catre cercetatorii grupului IrsiCaixa. Reusita va permite aparitia unor noi tipuri de medicamente destinate limitarii raspandirii virusului, care sa duca ulterior la o strategie terapeutica mai eficienta si un vaccin, informeaza Agerpres.

Descoperirea cercetatorilor catalani a fost publicata in revista PLoS Biology si descrie pentru prima oara rolul cheie al gangliozidelor, care sunt molecule din membrana HIV, in patrunderea virusului SIDA in celulele responsabile cu activarea unui raspuns imunitar impotriva virusului si a raspandirii lui in organism.

Cercetarea, realizata in colaborare cu Institutul de Química Avanada din Catalonia si Universitatea din Heidelberg, a demonstrat ca "disparitia gangliozidelor inhiba complet propagarea virusului", potrivit spuselor cercetatorilor.

"In prezent, terapiile antiretrovirale imbunatatesc calitatea vietii pacientilor cu SIDA, insa nu ii vindeca, pentru ca virusul continua sa se imprastie in corp", sustine Javier Martínez-Picado, coordonatorul studiului.

Cercetatorii spera sa poata ajunge la o terapie imunologica mai eficienta. Cu toate acestea, lansarea pe piata a unui medicament care sa blocheze activitatea moleculei constituie un proces care ar putea dura intre 10 si 15 ani, au mai aratat cercetatorii.

Sursa http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/A-fost-descoperita-molecula-virusului-HIV_-responsabila-de-aparitia-SIDA_16616/