4 noi gene vinovate de aparitia migrenei, descoperite

Cercetatorii europeni si australieni au descoperit patru noi gene vinovate de cea mai comuna forma de migrena. Descoperirea confirma ereditatea acestei boli, scrie Lexpress.fr, citat de Agerpres.

Variantele genetice au fost detectate in genomul a 4.800 de persoane care sufera de migrena "fara aura", adica fara semne neurologice care preced migrena: tulburari vizuale. Trei sferturi din crizele de migrena iau aceasta forma. Variatiile genetice au lipsit in grupul-martor de 7.000 de persoane sanatoase, fara aceasta boala, sustin oamenii de stiinta.

Studiul confirma de altfel existenta altor doua gene de predispozitie dintr-un grup de trei, identificate intr-o cercetare anterioara.

Noile gene descoperite sustin argumentele conform carora disfunctiile moleculelor care au rolul de a transmite semnale intre celulele nervoase din creier contribuie la aparitia migrenelor, afirma cercetatorii. In plus, doua din gene intaresc ipoteza unui posibil rol al vaselor sanguine, reflectat in perturbari ale fluxului sanguin.

Migrena, care afecteaza o femeie din sase si un barbat din opt, este si o cauza majora a absenteismului de la serviciu.

Sursa http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/4-noi-gene-vinovate-de-aparitia-migrenei_-descoperite_16974/