Molecula cu proprietati anticanceroase, descoperita de cercetatori

O echipa de cercetatori francezi, australieni si britanici au descoperit o noua molecula dotata cu proprietati anticanceroase, informeaza Agerpres.

Cercetatorii de la Centrul national pentru cercetari stiintifice (CNRS), Institutul national de sanatate si cercetari medicale (Inserm) si Institutul Curie au scos in evidenta noua molecula anticanceroasa si antimetastatica in timp ce lucrau la noi medicamente capabile sa trateze tumorile rezistente la diferite chimioterapii.

Descoperirea lor, publicata in revista Cancer Research, poate deschide calea unor noi tratamente alternative anticancer.

Noua molecula, botezata "Liminib", este capabila sa impiedice inmultirea celulelor canceroase si sa le blocheze mobilitatea, actionand asupra celulelor rezistente la chimioterapie si impiedicand aparitia metastazelor, aceasta din urma fiind una din principalele cauze de deces in randul pacientilor cu cancer.

"Rezultatele unui studiu pilot pre-clinic realizat pe cobai sunt incurajatoare: acestea arata nu doar o buna eficienta, dar si o buna toleranta a noii molecule. Pe termen mediu, aceste cercetari vor putea duce intr-o prima faza la stabilirea de tratamente alternative pentru pacientii aflati in impas terapeutic", conchid autorii studiului.

Sursa http://www.paginamedicala.ro/stiri-medicale/Molecula-cu-proprietati-anticanceroase_-descoperita-de-cercetatori_17540/